Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιό μου.! Από εδώ φιλοδοξώ να ενημερώνω όλους τους συναδέλφους άμεσα και αξιόπιστα για τα εκπαιδευτικά θέματα του νομού μας και όχι μόνο. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου για οποιοδήποτε θέμα σας απασχολεί. Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ στην φωτογραφία μου

Κυριακή 21 Απριλίου 2019

Τι ισχύει για τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων - Βήμα - Βήμα όλη η διαδικασία.

Για τις περιπτώσεις κατάργησης ή συγχώνευσης :



1. Τι ισχύει για το Διευθυντή καταργούμενης Σχολικής Μονάδας;
Σύμφωνα με το άρθρο 27, παρ. 4 του Ν. 3848/10 «Διευθυντής σχολικής μονάδας, η οποία καταργείται,τοποθετείται με αίτησή του για το υπόλοιπο της θητείας, σε κενή θέση διευθυντή σχολικής μονάδας της ίδιας διεύθυνσης, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου».

2. Τι ισχύει για τους Διευθυντές των συγχωνευομένων Σχολικών Μονάδων;
Σε περίπτωση συγχώνευσης Σχολικών Μονάδων, από τους δύο Διευθυντές παραμένει στο νέο σχολείο αυτός που στους αξιολογικούς πίνακες (του 2017) συγκεντρώνει το μεγαλύτερο αριθμό μορίων. Για τον άλλο Διευθυντή εφαρμόζεται η προαναφερόμενη διάταξη του άρθρου 27, παρ. 4 του Ν. 3848/10 (106139Δ1/30-8-2010, έγγραφο του Υπ. Π.Δ.Β.Μ.Θ.)

3. Τι ισχύει για τους εκπαιδευτικούς των συγχωνευομένων Σχολικών Μονάδων και ποια είναι η διαδικασία τοποθέτησης υπεράριθμων εκπαιδευτικών;
Σύμφωνα με το Π.Δ. 50/96 «σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων για τη διαπίστωση της τυχόν υπεραριθμίας κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται» (άρθρο 14).

Βήμα - Βήμα η διαδικασία που θα ακολουθηθεί 
Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί βήμα προς βήμα για την τοποθέτηση του καθενός εκπαιδευτικού είναι η εξής:

Βήμα πρώτο: Το Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε συνεδρίασή του διαπιστώνει την ύπαρξη υπεραριθμίας σε σχολικές μονάδες. Η διαπίστωση αυτή γίνεται ύστερα από τη διαδικασία των μεταθέσεων από Περιοχή σε Περιοχή, καθώς και τη δημοσίευση των υπουργικών αποφάσεων με τις μεταβολές στην οργανικότητα των σχολικών μονάδων (υποβιβασμοί, συγχωνεύσεις, καταργήσεις, ιδρύσεις, προαγωγές).

Βήμα δεύτερο: Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στα σχολεία που συγχωνεύονται, όπου και διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι.
Επισημαίνουμε ότι αρνητική ή θετική δήλωση υποβάλλουν όλοι οι εκπαιδευτικοί του Κλάδου ή της ειδικότητας όπου διαπιστώθηκε υπεραριθμία.
Δεν κρίνονται ως υπεράριθμοι όσοι έχουν μετατεθεί ή τοποθετηθεί ως «ειδικές κατηγορίες» – εκτός των πολυτέκνων.

Βήμα τρίτο: το Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε συνεδρίασή του κρίνει ποιοι εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:
Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης. Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκανοργανικά τελευταίοι στις σχολικές μονάδες που συγχωνεύονται.
Ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν – στις σχολικές μονάδες που συγχωνεύονται – το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρούνται ότι όλοι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης, υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.

Βήμα τέταρτο: Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι, σύμφωνα με τα παραπάνω, καλούνται από το Π.Υ.Σ.Π.Ε. να κάνουν δήλωση τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες, στις οποίες υπάρχουν οργανικά κενά,εντός δέκα (10) ημερών.

Βήμα πέμπτο: Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίστηκαν υπεράριθμοι και επιθυμούν (καταθέτοντας δήλωση προτίμησης) να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας με αυτή του σχολείου τους.
Αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις στην ίδια ομάδα ή εάν οι όποιες θέσεις υπήρχαν έχουν καταληφθεί από άλλους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς με περισσότερες μονάδες μετάθεσης οι απομένοντες υπεράριθμοιτοποθετούνται σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης. Εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίστηκαν υπεράριθμοι και δεν υπέβαλαν δήλωση τοποθέτησης, καθώς και αυτοί που υπέβαλαν αλλάδεν κατέστη δυνατό να τοποθετηθούν σύμφωνα με τα παραπάνω, τοποθετούνται σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση.
Στην περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί δεν τοποθετηθούν σε σχολεία της προτίμησής τους τοποθετούνται προς το συμφέρον της υπηρεσίας στις υπόλοιπες κενές θέσεις της περιοχής μετάθεσης.
Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι. Στην περίπτωση που το σχολείο τους έχει καταργηθείπαραμένουν ως υπεράριθμοι στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Έχει πολύ ενδιαφέρον και δεν πρέπει να μας διαφύγει ότι οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων μπορούν, εφόσον το επιθυμούν:
1. Να μετατεθούν κατά προτεραιότητα το ίδιο ή τα επόμενα σχολικά έτη στο σχολείο που κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, αν σε αυτό δημιουργηθούν κενές θέσεις και
2. όσοι εξ αυτών έχουν δικαίωμα μετάθεσης πριν το χαρακτηρισμό τους ως υπεράριθμοι, διατηρούν το δικαίωμα αυτό και μετά την τοποθέτησή τους με τις ανωτέρω διαδικασίες και, επομένως, δεν απαιτείται υποχρεωτικό χρονική διάστημα στη νέα οργανική τους θέσης, καθώς η μεταβολή της υπηρεσιακής τους κατάστασης οφείλεται στις ανάγκες της υπηρεσίας. Όμως όσοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν θεμελιώσει δικαίωμα μετάθεσης πριν το χαρακτηρισμό τους ως υπεράριθμοι, έχουν την υποχρέωση της υπηρέτησης της νέας οργανικής τους θέσης

5 σχόλια:

  1. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Στην περίπτωση συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας
    Εκπαίδευσης για τη διαπίστωση της τυχόν υπεραριθμίας κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των
    σχολείων που συγχωνεύονται (άρθρο 14, παρ. 1, περιπτ. β’, εδ. β’ του Π.Δτος 50/96). Πρακτικά
    αυτό σημαίνει ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων που συγχωνεύονται θεωρείται
    ότι ανήκουν στο σχολείο που «διασώζεται». Για τον καθορισμό του έτους τοποθέτησης
    λαμβάνεται υπόψη το έτος που οι εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν στο κάθε σχολείο πριν τη
    συγχώνευση. Δε λαμβάνεται, δηλαδή, υπόψη, ποιας σχολικής μονάδας το όνομα διατηρήθηκε
    μετά τη συγχώνευση ή αν δόθηκε νέο.
    ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν λάβουμε υπόψη τα ερωτήματα συναδέλφων που φτάνουν σε εμάς από
    διάφορα σημεία της χώρας, συμπεραίνουμε ότι τα περισσότερα ΠΥΣΠΕ έχουν καθορίσει - σε
    σχολικές μονάδες που συγχωνεύτηκαν κατά το παρελθόν - ως έτος τοποθέτησης των
    εκπαιδευτικών το έτος που αυτές συγχωνεύτηκαν. Πρόκειται για εσφαλμένη ερμηνεία των
    διατάξεων και επιβάλλεται να διορθωθούν άμεσα οι εν λόγω αποφάσεις.
    (απόσπασμα από κείμενο του Γιώργου Δημητρακόπουλου, Προέδρου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Νίκαιας)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κ.Διαμαντόπουλε, τελικά τι ισχύει για το παραπάνω θέμα;
    Εάν μετά από συγχώνευση σχολείων προκύψει υπεραριθμία σε επόμενα σχολικά έτη ως χρόνος τοποθέτησης των εκπαιδευτικών ποιος θεωρείται;
    Παρακαλώ ενημερώστε έγκαιρα, έγκυρα αφού συμβουλευτείτε νομικό και όχι Διευθυντή Εκπαίδευσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κυρία Παπαδοπούλου τα ζητήματα που σχετίζονται με τις υπεραριθμίες των εκπαιδευτικών ρυθμίζονται από τις διατάξεις του άρθρου 14 του Π.Δ. 50/1996, όπως το άρθρο αυτό έχει τροποποιηθεί ή συμπληρωθεί μεταγενέστερα με το άρθρο 12 του Π.Δ.100/1997. Αυτά αναφέρω παραπάνω και δεν αποτελούν την άποψη μου ή την ερμηνεία κάποιου νόμου.

    Ο κύριος Δημητρακοπουλος λέει ότι "τα περισσότερα ΠΥΣΠΕ έχουν καθορίσει - σε σχολικές μονάδες που συγχωνεύτηκαν κατά το παρελθόν - ως έτος τοποθέτησης των εκπαιδευτικών το έτος που αυτές συγχωνεύτηκαν".

    Δηλαδή, όσοι παρέμειναν στις συγχωνευμένες σχολικές μονάδες, απέκτησαν λανθασμένα ίδια ημερομηνία τοποθέτησης.

    Εάν έχει συμβεί σε κάποιον Νομό αυτή η παρερμηνεία του νόμου είναι άλλο θέμα και καλά κάνει ο κύριος Δημητρακοπουλος και το επισημαίνει γιατί πρέπει να διορθωθεί.

    Δεν αναφέρεται όμως στους συναδέλφους που κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και τοποθετήθηκαν σε νέα σχολική μονάδα. Ότι δηλαδή θα πρέπει στη νέα τους οργανική να έχουν την παλιά ημερομηνία τοποθέτησης.

    Ας μην μπερδεύουμε τους συναδέλφους.
    Στην παρούσα φάση τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και δεν νομίζω ότι χρειάζεται ερμηνεία από κάποιον νομικό.

    Συγκεκριμένα:

    Σε περίπτωση που υπάρχουν εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μορίων μετάθεσης.

    Εάν δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στις σχολικές μονάδες που συγχωνεύονται. Δηλαδή στις σχολικές μονάδες πριν από τη συγχώνευση.

    Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 του ΠΔ50.

    Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί που θα μετατεθούν ή θα τοποθετηθούν στη νέα σχολική μονάδα (μαζί με τους υπεράριθμους) το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα.

    Άρα σε περίπτωση μελλοντικής υπεραριθμίας οι υπεράριθμοι προηγούνται μόνο όσων τοποθετήθηκαν μαζί τους στην ίδια σχολική μονάδα την ίδια χρονιά. Δεν αναφέρεται πουθενά στο ΠΔ σχετικά το εάν διατηρούν στη νέα τους θέση την ημερομηνία της αρχικής τους τοποθέτησης. Από εδώ και πέρα αποκτούν νέα οργανική με νέα ημερομηνία τοποθέτησης.

    Αν το δούμε και από την άλλη μεριά, δεν έχει καμία λογική να έρθει κάποιος σε ένα σχολείο ως υπεράριθμος και σε ενδεχόμενη μελλοντική υπεραριθμία να "εκτοπίσει" έναν συνάδελφο που είναι τοποθετημένος π.χ. 10+ χρόνια πριν. Σε εκείνη την περίπτωση εάν είμαστε στη θέση του συναδέλφου που θα πρέπει να φύγει θα είναι δίκαιο ή νόμιμο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. κ.Διαμαντόπουλε,
    ευχαριστώ για την προσέγγιση του ζητήματος καθώς και για το χρόνο που διαθέσατε.
    Έχω άλλες δύο απορίες:
    1)Κάθε συγχώνευση, υποβιβασμός... φέρνει αναστάτωση.Στον "πανικό" τους οι συνάδελφοι,που θεωρούν ότι θα κριθούν υπεράριθμοι,αποφασίζουν να τοποθετηθούν οργανικά σε άλλη σχολική μονάδα και στο οργανικό κενό τοποθετείται άλλος συνάδελφος.Άρα στη σχολική μονάδα που προέκυψε μετά τη συγχώνευση τον Σεπτέμβριο του 2019 είναι οργανικά τοποθετημένοι εκπαιδευτικοί που ήταν στα σχολεία πριν τη συγχώνευση και αποφασίζουν να παραμείνουν αλλά και εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν φέτος.Ποιο θεωρείται έτος τοποθέτησης για κάθε εκπαιδευτικό αν τον Σεπτέμβριο του 2020 προκύψει ξανά υπεραριθμία στο σχολείο;
    2)Στο σχολείο υπάρχει ένας συνάδελφος με αυξημένα προσόντα, ας υποθέσουμε ο τελευταίος που τοποθετήθηκε μετά την αναστάτωση και τον πανικό των συναδέλφων λόγω συγχώνευσης και προτείνεται από το ΠΥΣΠΕ ως Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας. Ο Δ/ντής Εκπ/σης με απόφασή του τον ορίζει για τρία χρόνια. Είναι στέλεχος εκπαίδευσης με θητεία. Αν υπάρξει υπεραριθμία τα επόμενα τρία χρόνια στη σχολική μονάδα (αυτή που συγχωνεύτηκε φέτος) ποιος θα κριθεί υπεράριθμος;
    Παρακαλώ να απαντήσετε έγκαιρα, έγκυρα και σύμφωνα με τη νομοθεσία για να είναι δίκαιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. κ. Διαμαντόπουλε,
    περιμένω την τοποθέτησή σας τουλάχιστον στη δεύτερη απορία καθώς σε επόμενα ΠΥΣΠΕ θα χρειαστεί να πάρετε θέση σε παρόμοια ζητήματα. Ποιον θα προτείνετε ως προϊστάμενο στη σχολική μονάδα και σε ποιο νόμο θα στηρίξετε την άποψή σας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή