ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΠΕ ΠΕΛΛΑΣ
ΤΗΛ. 6971590711 & 6974794988
E-MAIL : diamantopoulosh@gmail.com
Ιστοσελίδα: diamantopouloshlias.blogspot.com
Γιαννιτσά, 19-02-2019
ΘΕΜΑ: «Ενημερωτικό σημείωμα Μαρτίου Νο1. 01-03-2019»
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, σας αποστέλλω προς ενημέρωσή
σας το πρώτο ενημερωτικό σημείωμα για τον μήνα Μάρτιο, το οποίο περιλαμβάνει:
Α) Τα θέματα ημερήσιας διάταξης της πρώτης
συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Πέλλας τον μήνα Μάρτιο
Β) Το
Β΄ μέρος της εκπαιδευτικής επικαιρότητας του Φεβρουαρίου.
Α) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΥΣΠΕ ΠΕΛΛΑΣ
Στις 5
Μαρτίου 2019, ημέρα Τρίτη και ώρα 12.00 π.μ. θα πραγματοποιηθεί στα Γραφεία
της Δ/νσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Πέλλας η 5η συνεδρίαση του Π.Υ.Σ.Π.Ε.
Πέλλας για το 2019.
Τα
θέματα της ημερήσιας διάταξης είναι τα εξής:
Θέμα 1ο
: Ανατοποθετήσεις εκπαιδευτικών.
Θέμα 2ο
: Πρόταση για συμπλήρωση υποχρεωτικού ωραρίου εκπαιδευτικών
κλάδου ΠΕ70-Δασκάλων με ενισχυτική διδασκαλία.
Θέμα 3ο : Εξέταση αιτήσεων αναγνώρισης συνάφειας μεταπτυχιακού
τίτλου σπουδών.
Θέμα 4ο : Εξέταση αιτήσεων
χορήγησης άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή.
Θέμα 5ο : Ορισμός αναπληρωτών των Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων.
Θέμα 6ο: Κατάταξη αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα Μισθολογικά Κλιμάκια του
Ν.4354/2015 (ΦΕΚ176Α).
Περισσότερες λεπτομέρειες για τη
λειτουργία του ΠΥΣΠΕ Πέλλας μπορείτε να
βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Β) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
(Β΄ ΜΕΡΟΣ)
Την Παρασκευή 08-02-2019
πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Lazart
στη Θεσσαλονίκη η 8η Σύσκεψη Αιρετών
των υπηρεσιακών συμβουλίων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα θέματα που τέθηκαν κατά
τη διάρκεια της σύσκεψης ήταν αρκετά. Ενδεικτικά σας αναφέρω τα σημαντικότερα
από αυτά:
Αποσπάσεις κατά προτεραιότητα, εξίσωση
δικαιωμάτων αναπληρωτών και μόνιμων συναδέλφων, κριτήρια για το μόνιμο διορισμό
των αναπληρωτών, αυτοαξιολόγηση, ΔΥΕΠ, εκπαίδευση προσφυγόπουλων και ευάλωτων
ομάδων, υπηρέτηση συναδέλφου σε μειονοτικά σχολεία, επαναφορά δώρων και
επιδόματος αδείας, προβλήματα σχολικής στέγης, νομική στήριξη αιρετών που
διώκονται στα υπηρεσιακά συμβούλια, αιτήσεις θεραπείας, μείωση του αριθμού των
μαθητών λόγω υπογεννητικότητας, υπεραριθμίες εκπαιδευτικών (λειτουργικές και
οργανικές), πειραματικά σχολεία, ανάγκη μόνιμων διορισμών, προβλήματα που
προκύπτουν με την επιλογή υποδιευθυντών
στις σχολικές μονάδες, καθολική εφαρμογή
δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, θεσμοθετημένο πλαίσιο για τους
αναπληρωτές, επιμόρφωση αιρετών για πειθαρχικά θέματα, προτεραιότητα στη
διεκδίκηση οργανικών για όσους αποσπάστηκαν
στο εξωτερικό για όσους υπηρετούν
στα πειραματικά σχολεία, απλούστευση
εκπαιδευτικής νομοθεσίας, αδικίες που προέκυψαν με την αναμοριοδότηση των
σχολικών μονάδων, νέα εκπαιδευτικά δεδομένα, ορισμός αναγνώρισης συνάφειας και
πλαισίου μεταπτυχιακών, ορισμός πλαισίου
αδειών άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή, αναγνώριση προϋπηρεσίας των
συναδέλφων ΠΕ11 στα προγράμματα Μαζικής Άθλησης.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, εκφράστηκαν
από την πλειοψηφία των αιρετών ανά την Ελλάδα, οι προβληματισμοί και για τις εκπαιδευτικές
εξελίξεις και τα προβλήματα που απασχολούν καθημερινά τον χώρο της εκπαίδευσης.
Η Νομική Σύμβουλος της ΔΟΕ απάντησε σε
πολλά θέματα που τις θέσαμε και αφορούν τη λειτουργία των υπηρεσιακών
συμβουλίων, των πειθαρχικών συμβουλίων, των συλλόγων διδασκόντων και θέματα που
αφορούν την διεκδίκηση των αναδρομικών των δώρων. Τέλος υπήρξε ενημέρωση από
τους Αιρετούς του ΚΥΣΠΕ για όλα τα
θέματα.
Την Τρίτη 26-02-2019, δημοσιεύτηκε το
ΦΕΚ για τον ορισμό των νέων δήμων στους οποίους θα εφαρμοστεί υποχρεωτικά η
δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση από το σχολικό έτος 2019-2020.
Από το σχολικό έτος 2019-2020 η δίχρονη
προσχολική εκπαίδευση θα εφαρμοστεί υποχρεωτικά σε ολόκληρο τον Νομό Πέλλας.
Στην ουσία, θα επεκταθεί στους δήμους Πέλλας, Έδεσσας και Σκύδρας καθώς στο
Δήμο Αλμωπίας εφαρμόζεται ήδη.
Η παραπάνω απόφαση αποτελεί δικαίωση των αγώνων των Συλλόγων μας και κατ΄ επέκταση ολόκληρου του συνδικαλιστικού κινήματος, καθώς ένα πάγιο αίτημά μας παίρνει σάρκα και οστά.!
Η παραπάνω απόφαση αποτελεί δικαίωση των αγώνων των Συλλόγων μας και κατ΄ επέκταση ολόκληρου του συνδικαλιστικού κινήματος, καθώς ένα πάγιο αίτημά μας παίρνει σάρκα και οστά.!
3. Ανάρτησηαναπροσαρμοσμένων προσωρινών αξιολογικών πινάκων υποψηφίων Περ/κων Δ/ντωνΕκπ/σης - Πρόγραμμα συνεντεύξεων
Αναπροσαρμοσμένος προσωρινός αξιολογικός πινάκων
υποψηφίων Περ/κων Δ/ντων Εκπ/σης
Πρόγραμμα συνεντεύξεων υποψηφίων Περιφερειακών Διευθυντών
Εκπαίδευσης
Οι υποψήφιοι για τις θέσεις Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης
υποχρεούνται να προσέρχονται στη συνέντευξη τουλάχιστον μισή ώρα πριν τον
προκαθορισμένο χρόνο κατά τον οποίο έχουν προσκληθεί. Ο χρόνος παρουσίασης του
σχεδίου προβληματισμού και δράσης που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου
6 της υπ’ αριθμ. Φ.353.1/23/183930/Ε3/31-10-2018 Υ.Α. (Β΄ 4940), δεν θα
υπερβαίνει τα πέντε λεπτά της ώρας. Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις
του άρθρου 5 της προαναφερόμενης Υ.Α., υποψήφιος που δεν προσέρχεται στη
συνέντευξη αποκλείεται από την επιλογή.
Την
Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2019, κατανεμήθηκε, από τον λογαριασμό του Υπουργείου
Εσωτερικών που τηρείται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων με τον τίτλο
«Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι των Δήμων», συνολικό ποσό ύψους 28.000.000,00 € σε
όλους τους Δήμους της Χώρας, προς κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολείων
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χωρικής αρμοδιότητάς τους, σύμφωνα
με τον παρακάτω πίνακα.
Την Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019, το ΥΠ.Π.Ε.Θ.
σε συνέχεια των πολλών ερωτημάτων που του τέθηκαν, έδωσε εννέα Διευκρινήσεις σχετικά
με τη λειτουργία των ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών/τριών και τη
διασύνδεση των Κ.Ε.Σ.Υ. με τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης. Αναλυτικότερα:
1)
Η έναρξη λειτουργίας των ομάδων
υποστήριξης μαθητών/τριών στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
οι οποίες συστήνονται με το δ σχετικό, όπως προβλέπεται στην παρ. 2 του άρθρου
11 του ν.4547/2018 (Α 102) θα γίνει μετά
από ενημέρωση των εκπαιδευτικών από τα Κ.Ε.Σ.Υ., κατόπιν αποστολής σχετικών
οδηγιών από το ΥΠΠΕΘ.
2)
Επισημαίνεται ότι το έργο των ομάδων εκπαιδευτικής
υποστήριξης μαθητών/τριών στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης, είναι ο εντοπισμός και η
περιγραφή δυσκολιών που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένοι μαθητές, καθώς και η
παιδαγωγική υποστήριξη τους στo πλαίσιο των δυνατοτήτων της σχολικής μονάδας.
Στις περιπτώσεις μαθητών που κρίνεται αναγκαία η περαιτέρω διερεύνηση των δυσκολιών τους προτείνεται η αξιολόγηση αυτών
από τα Κ.Ε.Σ.Υ., σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, προκειμένου για την έκδοση
έκθεσης αξιολόγησης – γνωμάτευσης.
3)
Η αξιολόγηση των μαθητών από τα Κ.Ε.Σ.Υ.
γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις: α) στα άρθρα 4 και 5 του ν.3699/2008 (Α
199), όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 51 του ν.4547/2018 (Α 102), β) στις παρ.
3 και 4, του άρθρου 11 του ν.4547/2018 (Α 102) και γ) στην ΥΑ
211076/ΓΔ4/13-12-2018 (Β΄ 5614) «Ενιαίος Κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων
Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) και ειδικότερα καθήκοντα
και αρμοδιότητες του προσωπικού τους».
4)
Η αξιολόγηση μαθητών/τριών από τα
Κ.Ε.Σ.Υ., που φοιτούν σε σχολικές μονάδες που λειτουργούν Ε.Δ.Ε.Α.Υ.,
γίνεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ανωτέρω παράγραφο.
5)
Η αξιολόγηση μαθητών/τριών από τα
Κ.Ε.Σ.Υ., για τις σχολικές μονάδες που δεν λειτουργούν Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και μέχρι την
έναρξη λειτουργίας των ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών/τριών, γίνεται
σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 3 της ΥΑ
211076/ΓΔ4/13-12-2018 (Β΄ 5614) «Ενιαίος Κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων
Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτική Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) και ειδικότερα καθήκοντα
και αρμοδιότητες του προσωπικού τους». Συγκεκριμένα, μετά την υποβολή αιτήματος
αξιολόγησης από τους γονείς ή κηδεμόνες, το Κ.Ε.Σ.Υ. ζητεί από τη σχολική
μονάδα αντίγραφο πρακτικού της συνεδρίας του Συλλόγου Διδασκόντων. Στο πρακτικό
του Συλλόγου Διδασκόντων συμπεριλαμβάνονται συνοπτικά βασικά στοιχεία της
περιγραφικής παιδαγωγικής έκθεσης, σχετικά με την μαθησιακή επίδοση και συμπεριφορά
του μαθητή, πιθανές άλλες παρατηρήσεις από το σύνολο των μελών του Συλλόγου
Διδασκόντων καθώς και τα εκπαιδευτικά μέτρα που έχουν ληφθεί για την
αντιμετώπιση των δυσκολιών του/της μαθητή/τριας και τα αποτελέσματα της
εφαρμογής αυτών. Η περιγραφική παιδαγωγική έκθεση μαζί με το αντίγραφο του
πρακτικού του Συλλόγου Διδασκόντων αποστέλλονται υπηρεσιακά στο Κ.Ε.Σ.Υ. με
εμπιστευτικό πρωτόκολλο.
6)
Μετά την έναρξη λειτουργίας των ομάδων
εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών/τριών, για τη διαδικασία της αξιολόγησης
μαθητών/τριών, επιπροσθέτως των αναφερομένων στην ανωτέρω παράγραφο,
εφαρμόζονται και τα προβλεπόμενα στο πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 3 της
ΥΑ 211076/ΓΔ4/13-12-2018 (Β΄ 5614) «Ενιαίος Κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων
Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτική Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.).
7)
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη σύσταση
ομάδας εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών/τριών στα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία
και δημοτικά σχολεία είναι ύπαρξη
τουλάχιστον τριών εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ60/ΠΕ61 ή ΠΕ70/ΠΕ71, αντίστοιχα,
οι οποίοι υπηρετούν λειτουργικά στις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες.
8)
Τα Κ.Ε.Σ.Υ. και οι σχολικές μονάδες
προβαίνουν στην εφαρμογή των προβλεπομένων στην παρ. 1 του άρθρου 11 του
ν.4547/2018 (Α 102), που αφορά τον ορισμό
υπευθύνων για τη διασύνδεση και τον εκατέρωθεν συντονισμό των ενεργειών τους.
9)
Τα αιτήματα προς αξιολόγηση
μαθητών/τριών, τα οποία έχουν υποβληθεί πριν την έναρξη λειτουργίας των
Κ.Ε.Σ.Υ., θα εξεταστούν με την προϋπόθεση
της ύπαρξης περιγραφικής παιδαγωγικής έκθεσης. Στην περίπτωση απουσίας
αυτής το Κ.Ε.Σ.Υ. ζητεί από τη σχολική μονάδα αντίγραφο πρακτικού της συνεδρίας
του Συλλόγου Διδασκόντων, όπως αναφέρεται στην ανωτέρω παράγραφο 5.
Για τα παραπάνω θέματα, μπορείτε να
ενημερωθείτε αναλυτικά κάνοντας κλικ πάνω στους αντίστοιχους τίτλους.
Πάντα στη διάθεσή σας
Διαμαντόπουλος Ηλίας
Αιρετός όλων των συναδέλφων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου