Σε μια εποχή που οι επιμορφώσεις που κάνει το ΥΠ.Π.Ε.Θ. αφορούν ως επί το πλείστον την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την
αξιολόγηση των μαθητών αλλά και την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, ο Σύλλογος
Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γιαννιτσών διοργανώνει ένα πολύ χρήσιμο
και ενδιαφέρον για ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους, Βιωματικό Σεμινάριο Μουσικοκινητικής.
Εισηγητής του σεμιναρίου είναι ο μουσικοπαιδαγωγός -
συγγραφέας Βασίλης Αναγνώστου.
Τίτλος σεμιναρίου
«Όλα είναι ένα παιχνίδι».
Ημερομηνία, ώρα και τόπος
Δευτέρα 8 Απριλίου 2019 και ώρες 5:00 – 8:00 μ.μ. στην
αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 5ου
Δημοτικού Σχολείου Γιαννιτσών (Πηνελόπη Δέλτα).
Ποιους αφορά
Το σεμινάριο αφορά ΟΛΟΥΣ τους Εκπαιδευτικούς της
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ιδιαιτέρως τους: Νηπιαγωγούς, Δασκάλους όλων των
τάξεων, Εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, Θεατρολόγους, Μουσικούς, Γυμναστές, εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών κ.α.…
Η παρακολούθηση στο σεμινάριο είναι δωρεάν και με τη λήξη
του θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής. Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες να
προσέλθουν με ενδυμασία Γυμναστηρίου.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ο
μουσικοπαιδαγωγός-συγγραφέας Βασίλης Αναγνώστου θα διδάξει δώδεκα από τις τριανταμία δραστηριότητες που περιέχονται
στο ομότιτλο βιβλίο του και βασίζονται στο «Σύστημα Orff».
Το «Σύστημα
Orff» είναι μία μέθοδος προσέγγισης του
λόγου, της μουσικής και της κίνησης, που μπορεί να ξεκινήσει από την προσχολική
ηλικία. Έχει ως πρωταρχικό σκοπό την ανάπτυξη της πρωτοβουλίας, της φαντασίας
και της δημιουργικότητας. Δίνει μεγάλη σημασία στην αυτενέργεια, ευαισθητοποιεί
τις αισθήσεις, καλλιεργεί την ικανότητα συγκέντρωσης, την κοινωνικότητα και το
σπουδαιότερο, χαρίζει τη χαρά της βιωματικής συμμετοχής σε αισθητικές μορφές
κίνησης, μουσικής και λόγου.
Συγκεκριμένα
στο Σεμινάριο θα γίνουν οι εξής μικροδιδασκαλίες:
1.ΟΤΑΝ ΠΑΙΖΕΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ (Εξοικείωση με τον
χώρο-Εγρήγορση-Αντανακλαστικά)
2. ΚΙ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ; (Η σημασία της παύσης για την
αύξηση της προσοχής)
3. ΚΟΝΣΕΡΤΟ ΣΕ…GreΜΙΖΟΝΑ (Ο Μένιος ο Μαέστρος Φασαρίας!)
4. ΠΡΩΤΟΣ ΔΡΑΚΟΣ ή Φαταούλας (Α. Ένταξη στην ομάδα-Β. Φωνολογική
ενημερότητα. -
Γ. Ανάπτυξη α. αλληλεγγύης β. παρατηρητικότητας)
5. ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΔΡΑΚΟΣ ή Φαφλατούφλας (Βελτίωση
αυτοελέγχου)
6. ΤΡΙΤΟΣ ΔΡΑΚΟΣ ή Λούι ο τεσσαροχάφτης (Συντονισμός
σε κοινό ρυθμό)
7. ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ ΩΣ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ-Ηχηρές κινήσεις (Body percussions)
8. ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΚΟΥΝΙΑΣ (Τραγούδι που συνοδεύεται από
ηχηρές κινήσεις)
9. ΠΕΤΑΝΕ ΟΙ…ΓΑΤΕΣ; (Το πρώτο μας τραγούδι! Δυο-τρεις
νοτούλες γίνονται η βάση που πάνω της χτίζονται έργα μεγάλα!)
10. ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΑΔΕΛΦΩΝ (Η μουσική κλίμακα)
11. ΛΑΡΕ ΜΙΡΕ (Το χιούμορ: ένα παρεξηγημένο
πολύτιμο «όπλο»)
12. ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ (Πώς μαθαίνουμε ένα τραγούδι σε 5΄)
13. ΣΥΝΟΨΗ: Λόγος-Μουσική-Κίνηση μ’ ένα
παράδειγμα: Ποντικός-καραβοκύρης (δημώδες)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου